Την 15ην του μηνός Φεβρουαρίου, Ὅσιος Ἄνθιμος ἀπὸ τὴν Χίο.

Την 15ην του μηνός Φεβρουαρίου, Ὅσιος Ἄνθιμος ἀπὸ τὴν Χίο.

Ὁ Ὅσιος Ἄνθιμος, κατὰ κόσμο Ἀργύριος Κ. Βαγιάνος, γεννήθηκε τὴν 1η Ἰουλίου 1869 στὴν περιοχὴ τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ Λιβαδίων. Οἱ εὐσεβεῖς καὶ ἐνάρετοι γονεῖς του, Κωνσταντίνος καὶ Ἀργυρῶ, φρόντισαν νὰ δώσουν Χριστιανικὴ ἀγωγὴ στὸ τέκνο τους. Καὶ ὁ νεαρὸς Ἀργύριος δωρεοδέκτης τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, μὲ πνεῦμα σοφίας, ἦταν προορισμένος ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ ἀναδειχθεῖ σκεῦος ἐκλογῆς καὶ νὰ γίνει μέγας παιδαγωγὸς εἰς Χριστόν. Ἡ ὅλη παιδιόθεν ἀνάπτυξη καὶ ἀνατροφή του τελοῦσε προφανῶς ὑπὸ τὴν ἰσχυρὴ καὶ βαθιὰ ἐπίδραση τοῦ χριστιανικοῦ οἰκογενειακοῦ του περιβάλλοντος. Διαβάστε περισσότερα »

Την 15ην του μηνός Φεβρουαρίου, ύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν Βιλὲνσκ.

Την 15ην του μηνός Φεβρουαρίου, ύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν Βιλὲνσκ.

Ἡ εἰκόνα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν Βιλένσκ, θεωρεῖται εἰκόνα ἀχειροποίητος καὶ εἰκονίζει τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο μὲ τὰ χέρια σταυρωμένα στὸ στῆθος της. Στὸ κεφάλι φοράει κορῶνα καὶ τὸ φωτοστέφανο εἶναι σχεδιασμένο μὲ ἀστέρια. Δυστυχῶς δὲν ἔχουμε περισσότερες πληροφορίες γιὰ τὴν εἰκόνα αὐτή.

Την 15ην του μηνός Φεβρουαρίου, Ἅγιος Ὀνήσιμος ὁ Ἀπόστολος μαθητὴς τοῦ Ἀποστόλου Παύλου.

Ὁ Ἅγιος Ὀνήσιμος, ἕνας ἀπὸ τοὺς ἑβδομήκοντα Ἀποστόλους, ἦταν δοῦλος στὸ σπίτι τοῦ Ρωμαίου ἄρχοντα Φιλήμονος, ὁ ὁποῖος καταγόταν ἀπὸ τὴν Φρυγία καὶ ἔγινε Χριστιανὸς ἀπὸ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο. Ὁ Ὀνήσιμος ἔφυγε κρυφὰ ἀπὸ τὸν κύριό του καὶ μετέβη στὴ Ρώμη σὲ ἐπίσκεψη τοῦ Ἀποστόλου Παύλου. Ἔτσι ἀφιερώθηκε στὴ Διακονία τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῶν Χριστιανῶν. Ὁ Παῦλος τὸν ἀπέστειλε πίσω στὸν Φιλήμονα μὲ ἐπιστολή του, στὴν ὁποία ἀνέφερε γιὰ τὸν Ἅγιο Ὀνήσιμο τὰ ἀκόλουθα: Διαβάστε περισσότερα »

Την 15ην του μηνός Φεβρουαρίου, Ὅσιος Εὐσέβιος..

Ὁ Ὅσιος Εὐσέβιος ἔζησε κατὰ τὸν 5ο αἰῶνα μ.Χ. Ἀπὸ ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ ἀκολούθησε τὴν ὁδὸ τῆς μοναχικῆς πολιτείας. Ἀρχικὰ πῆγε σὲ κάποιο μοναστήρι καὶ ἐκάρη μοναχός. Ἔπειτα ἀποσύρθηκε στὴ ράχη ἑνὸς βουνοῦ κοντὰ στὴν πόλη Ἀσιχᾶ, ὅπου ἀσκήτεψε. Ἐκεῖ περιέφραξε μὲ πέτρες ἕνα μέρος χωρὶς σκεπὴ καὶ πέρασε τὸν βίο του μὲ νηστεία καὶ σωματικὲς ταλαιπωρίες, ὥστε κατέπεσαν οἱ σάρκες του καὶ ἔμειναν μόνο τὰ ὀστά. Διαβάστε περισσότερα »

Άφησε την οργή και συγχώρεσε τον αδελφό σου.

''Άφησε την οργή και συγχώρεσε τον αδελφό σου.'' Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου

''Τὸ βράδυ ἔχω βρεῖ ἕναν ὡραῖο τρόπο νὰ κοιμᾶμαι. Τοὺς συγχωρῶ ἕναν-ἕναν ὅλους.'' Τάσος Λειβαδίτης *Αν σου πω, νήστεψε *πολλές φορές μου προβάλλεις ως δικαιολογία την ασθένεια του σώματος. *Αν σου πω, δώσε στους φτωχούς *μου λες ότι είσαι φτωχός και έχεις να αναθρέψεις παιδιά. Διαβάστε περισσότερα »

Πραγματοποιήθηκε η τοπική Ιερατική Σύναξη στην Αγιά.

Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου, 201 Τοπική Ιερατική Σύναξη, με τη συμμετοχή των Κληρικών της *Αρχιερατικής Περιφέρειας Αγιάς, *πραγματοποιήθηκε την *Τετάρτη 12/2* στο Πνευματικό Κέντρο του Ι. Ν. Αγίων Αντωνίων Αγιάς, παρουσία του *Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου*. Κύριος ομιλητής ήταν ο *Πρωτ. Θρασύβουλος Βαλωμένος*, ο οποίος μίλησε με θέμα *«Η Ιερατική οικογένεια».* Ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος επί της εισηγήσεως και επίλυση διαφόρων υπηρεσιακών ζητημάτων. Διαβάστε περισσότερα »

bostanistas: Newsletter 8/2/2014


-Από: bostanistas 
Ημερομηνία: 8 Φεβρουαρίου 2014 - 8:35 π.μ.
Θέμα: Newsletter 8/2/2014
Προς:

bostanistas.gr
Θέματα
της Χριστίνας Ταχιάου
08/02/14, 07:43
Δεν ξέρω πόσες εταιρίες παροχής υπηρεσιών για αγρότες υπήρχαν πριν την επονομαζόμενη «κρίση». Με μεγάλη χαρά ανακαλύπτω ότι, πλέον, νέοι άνθρωποι, με ιδέες και όρεξη, μπαίνουν στο χώρο αυτόν και μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στη στροφή στον πρωτογενή τομέα.
Συνταγές
των Αγλαΐας Κρεμέζη, Κώστα Μωραΐτη
08/02/14, 07:34
Κεφτέδες υπάρχουν σε αναρίθμητες εκδοχές και όλοι τους λατρεύουν. Αυτοί είναι πιο χειμωνιάτικοι και μαζί με τη συνοδεία από πιλάφι ή πλιγούρι γίνονται ένα πρώτης τάξεως φαγητό.
Κάντο μόνος σου
του Κώστα Λιονουδάκη
08/02/14, 07:14
Αφού είδαμε τα βασικά του κλαδέματος της τριανταφυλλιάς, ας μάθουμε να πολλαπλασιάζουμε αγαπημένες ποικιλίες με μοσχεύματα. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα, για να εξασφαλίσετε επιτυχία στη ριζοβολία των μοσχευμάτων σας.
Bostanistas.gr © 2013
Απεγγραφή από το Bostanistas Newsletter



powered by phplist v 2.10.12, © tincan ltd



--

new edition of elafile.net

bostanistas: Newsletter 7/2/2014



Από: bostanistas 
Ημερομηνία: 7 Φεβρουαρίου 2014 - 8:53 π.μ.
Θέμα: Newsletter 7/2/2014
Προς:
bostanistas.gr
Συνταγές
της Αλεξάνδρας Γεωργακάκου
07/02/14, 07:20
Το κυδωνόπαστο για τους περισσότερους ανασύρει μνήμες παιδικές, το θυμόμαστε σαν τετράγωνα ζελεδάκια καλά φυλαγμένα σε μεταλλικά κουτιά κάπου στην κουζίνα γιαγιάς. Είναι ένα γλυκό, πηχτό επιδόρπιο φτιαγμένο από την ψημένη σάρκα του κυδωνιού, που πολτοποιείται και σιγοψήνεται με ζάχαρη μέχρι να φύγει η υγρασία.
της Ευφροσύνης Κάτσουνα
07/02/14, 06:49
Θα σκέφτεστε ίσως ότι εμείς οι Κρητικοί είμαστε κουζουλοί επειδή τρώμε τα αγκάθια, όπως είχε πει ένας μακρινός θείος στον πατέρα μου μόλις αντίκρισε τους ασκολύμπρους! Σαν συνταγή γνωριμίας με τον διατροφικό αυτό θησαυρό σκέφτηκα να τους βράσουμε με κουκιά, άφθονο παρθένο ελαιόλαδο και λεμόνι ή ξύδι.
των Αγλαΐας Κρεμέζη, Κώστα Μωραΐτη
07/02/14, 06:42
Σε τούτη τη συνταγή από την Τήνο, η ξινουλή σάλτσα συμπληρώνει τη γλύκα της αγκινάρας. Το πιάτο παραδοσιακά μαγειρεύεται μαζί με φρέσκα κουκιά, σερβίρεται σαν ορεκτικό ή συνοδευτικό και διατηρείται καλά στο ψυγείο ως και μια εβδομάδα.
Bostanistas.gr © 2013
Απεγγραφή από το Bostanistas Newsletter



powered by phplist v 2.10.12, © tincan ltd



--



new edition of elafile.net

bostanistas: Newsletter 6/2/2014



From: bostanistas 
Date: 2014-02-06 10:29 GMT+02:00
Subject: Newsletter 6/2/2014
To:

bostanistas.gr
Θέματα
του Παύλου Γεωργιάδη
06/02/14, 07:38
Η θεσμοθέτηση νομικού πλαισίου για τα πολυλειτουργικά αγροκτήματα και την οικοτεχνία, μπορούν να αποτελέσουν σημαντικά εργαλεία στα χέρια των μικρών παραγωγών. Κυρίως όσων παράγουν τίμια ή με τρόπο βιολογικό, όμως οι ποσότητές τους δεν αρκούν για να εισέλθουν ανταγωνιστικά στις μεγάλες αλυσίδες διανομής.
Συνταγές
της Καλής Δοξιάδη
06/02/14, 07:33
Μελετούσα τελευταία το μπαλσάμικο, ένα θέμα που πάντα με γοητεύει, όταν με την ευκαιρία θυμήθηκα άλλο ένα δώρο της αείμνηστης Μαρτσέλας Χαζάν, μιαν απλούστατη και γρήγορη σάλτσα ντομάτα για ζυμαρικά που αντλεί όλη την ιδιαιτερότητά της από δυο κουταλιές μπαλσάμικο και δυο κλαράκια δεντρολίβανο.
του Δημήτρη Μπούτου
06/02/14, 07:29
Καθότι στο νοικοκυριό μας βασιλεύει η ανοργανωσιά, συχνά καθένας αγοράζει από ένα ψωμί, με αποτέλεσμα να περισσεύουν ως και δύο φρατζόλες ή καρβέλια που κινδυνεύουν να πεταχτούν. Η σωτηρία του χθεσινού - και προχθεσινού - ψωμιού ήρθε με την ευφυέστατη συνταγή για το «σκορδόψωμο-σκαντζόχοιρο», όπως το αποκαλούμε.
Bostanistas.gr © 2013
Απεγγραφή από το Bostanistas Newsletter



powered by phplist v 2.10.12, © tincan ltd



--

new edition of elafile.net

Λαΐδα, η διάσημη πόρνη της Κορίνθου, που περιφρόνησε ο φιλόσοφος Διογένης.

 Από: http://mythagogia.blogspot.gr/2014/01/blog-post_9367.html


Η πιο διάσημη εταίρα της αρχαιότητας, ήταν η Λαΐδα η Κορίνθια. «Όλη η Ελλάδα έλιωνε από πόθο μπροστά στην πόρτα της», έγραφε ο Ρωμαίος ποιητής, Προπέρτιος.


Έζησε την περίοδο του Πελοποννησιακού Πολέμου, από το 431 π.Χ. μέχρι το 404 π.χ. Λεγόταν ότι είχε όμορφες ξανθές μπούκλες, λεπτό και καλλίγραμμο σώμα, με δύο στήθη «σαν κυδώνια».

Ήταν τόσο περιζήτητη, που τολμούσε να ζητάει υπέρογκα ποσά από τους πελάτες της. Ο φιλόσοφος Σωτίων υποστήριζε, ότι η παροιμιώδης έκφραση «ο
παντς νδρς ς Κόρινθον σθ’ πλος», δηλαδή «δεν είναι για όλους τους άνδρες η Κόρινθος», αναφερόταν στις «τσουχτερές» τιμές της εταίρας Λαΐδας, που δεν μπορούσαν να πληρώσουν όλοι.

Ο μεγάλος Αθηναίος ρήτορας Δημοσθένης, ήταν ένας απ’ τους επίδοξους εραστές της Λαΐδας. Όταν, όμως, άκουσε το ποσό που θα έπρεπε να καταθέσει, για να απολαύσει μία νύχτα μαζί της, άλλαξε γνώμη και της απάντησε «ο
κ νομαι μυρίων δραχμν μεταμέλειαν», δηλαδή «δεν αγοράζω με δέκα χιλιάδες δραχμές κάτι που αργότερα θα μετανιώσω». Δέκα χιλιάδες δραχμές αντιστοιχούσαν σε περίπου 2.000 ευρώ, αν οι υπολογισμοί των ειδικών είναι σωστοί.

Λόγω της ακρίβειας και της απληστίας της, συνήθιζαν να την αποκαλούν «Αξίνη». Φημιζόταν, όχι μόνο για την ομορφιά και τον αισθησιασμό της, αλλά και για  τη μόρφωση και την καλαισθησία της.

Πολλοί έλεγαν, ότι μπορεί η Αθήνα να είχε για στολίδι τον Παρθενώνα, αλλά στην Κόρινθο μπορούσε κανείς να δει το ανάκτορο και τους κήπους της εταίρας Λαΐδας, που ήταν αξεπέραστου κάλλους. 


 

«Στο σκοτάδι, όλες οι γυναίκες σαν τη Λαΐδα είναι»

Η Λαϊς είχε ενοχληθεί από την αδιαφορία του κυνικού φιλόσοφου Διογένη. Αν και ανάμεσα στους θαυμαστές της συγκαταλέγονταν μερικά απ’ τα μεγαλύτερα ονόματα της φιλοσοφίας και των τεχνών, ο Διογένης έμενε τελείως ανεπηρέαστος. Τότε, η εταίρα αποφάσισε να τoν τιμωρήσει. Τον πλησίασε και του πρόσφερε να περάσει μία νύχτα μαζί της, χωρίς χρέωση. Ο Διογένης συμφώνησε και πήγε να τη βρει σε ένα σκοτεινό δωμάτιο.

Η Λαΐς, όμως, δεν βρισκόταν στο δωμάτιο. Τη θέση της είχε πάρει μία κακάσχημη και ηλικιωμένη υπηρέτριά της. Ο Διογένης δεν κατάλαβε τίποτα και πέρασε τη νύχτα με την άγνωστη γυναίκα. Την επόμενη μέρα, η Λαΐς τον ενημέρωσε για το περιστατικό και τον έκανε «βούκινο» σε όλη την Κόρινθο. Η αντίδραση του Διογένη, έβαλε στη θέση της την «άταχτη» εταίρα: «Λύχνου σβεσθέντος, πάσα γυνή Λαϊς», δηλαδή «Στο σκοτάδι, όλες οι γυναίκες σαν τη Λαΐδα είναι».




Η εταίρα εντυπωσιάστηκε απ’ το πνεύμα του φιλοσόφου και του προσέφερε μία πραγματική νύχτα μαζί της, χωρίς να ζητήσει χρήματα. Άλλωστε, ο Διογένης δεν είχε να της δώσει αυτό που ο ίδιος περιφρονούσε, δηλαδή τάλαντα. Εκείνη την περίοδο, ο πιο «τακτικός» πελάτης της, ήταν ο φιλόσοφος Αρίστιππος, τον οποίον κορόιδευαν οι Κορίνθιοι, επειδή ξόδευε τεράστια ποσά στην κλίνη της.
Όταν μαθεύτηκε ότι η Λαΐς προσέφερε δωρεάν το κορμί της στο Διογένη, όλοι στράφηκαν στον Αρίστιππο και ανέμεναν μία έντονη αντίδραση απ’ τον αδικημένο εραστή. Έμειναν ανικανοποίητοι, γιατί ο Αρίστιππος, με εξίσου φιλοσοφική διάθεση, απάντησε πολύ ήρεμα: «Την πληρώνω για να ευχαριστεί εμένα, όχι για να μην ευχαριστεί άλλους.»

Ήταν ωραίοι τύποι οι πρόγονοί μας και ετοιμόλογοι, όπως θα διαπιστώσετε διαβάζοντας τη συνέχεια. Ο Αρίστιππος ήταν ο ιδρυτής της ηδονιστικής σχολής και ένας απ’ τους μεγαλύτερους θαυμαστές της Λαΐδας. Ζούσαν μαζί για μία περίοδο και την υπερασπίστηκε σθεναρά, όταν κάποιος τον ρώτησε αν ντρέπεται που ζει με μία πόρνη. Ο Αρίστιππος είπε: «Σου φαίνεται περίεργο να ζεις σε ένα σπίτι, που πριν από εσένα, ζούσαν άλλοι; Ή δεν ταξιδεύεις με πλοίο, που ταξίδεψαν κι άλλοι; Φυσικά και όχι. Με τον ίδιο τρόπο, δεν είναι ντροπή να είσαι με μία γυναίκα, που έχει σχέσεις και με άλλους».


 

Άδοξο τέλος, ή αγαπημένη σύζυγος;

Ο κωμικός ποιητής Επικράτης παρομοίασε τη Λαΐδα με έναν αετό, που κατασπαράσσει τα πάντα όταν είναι νέος και γερός, ενώ όταν γερνά, δεν μπορεί  ούτε καν να τραφεί μόνος του. Ήθελε με αυτό το δεικτικό σχόλιο, να καυτηριάσει τη ζωή της μεγάλης εταίρας, η οποία όταν μεγάλωσε, έγινε μία φτωχή μαστροπός.

Ο θάνατός της προήλθε είτε από πνιγμό, όταν ένα κουκούτσι ελιάς κόλλησε στον λαιμό της, είτε από ανακοπή καρδιάς, κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής πράξης. Ως προς το τέλος της, επικρατεί σύγχυση και πολλά σενάρια. Άλλοι λένε, ότι η Λαΐδα έφυγε από την Κόρινθο, παντρεύτηκε τον αγαπημένο της, τον Ιππόστρατο και έζησε μαζί του στη Θεσσαλία, μέχρι το τέλος της ζωής της. Εκεί υπάρχει κι ένα τάφος, που υποθέτουν οι αρχαιολόγοι ότι ανήκει σε μία εταίρα.




Άλλοι, όμως, υποστηρίζουν ότι υπήρχαν δύο διαφορετικές εταίρες με το ίδιο όνομα. Η μία που γεννήθηκε και πέθανε στην Κόρινθο, ήταν μερικές δεκαετίες μεγαλύτερη. Η άλλη που πέθανε στη Θεσσαλία, είχε έρθει στην Ελλάδα ως δούλα απ’ τη Σικελία. Όπως και να έχει το τέλος της, το βέβαιο είναι, ότι κατά τη διάρκεια της ζωής της υπήρξε σπουδαία και αξεπέραστη, ασκώντας ένα επάγγελμα που οι αρχαίο Έλληνες σέβονταν.

Αρκεί να μπορούσαν να πληρώσουν το τίμημα. Και η Λαϊς είχε το υψηλότερο.!!